På Gång.......

tisdag 17 maj 2011

Inlärningskurvan som en cirkel.....

I vårt verkliga liv finns en "inlärningskurva" hela livet..........visst är det märkligt!

Denna inlärningskurva är brant! Vi faller ofta i backen och förstår inte alltid varför. Jag är övertygad om att det är "personlig reflektion" som saknas. Min inlärningskurva är rund, klotrund. Det innebär om vi ser det "bildlikt" brant uppför hela tiden. Genom detta så är den personliga reflektionen ett viktigt instrument.

Det bästa är att den går ihop, och att man förstår vad som är och vad som inte är. Vad som händer och att man dessutom tar lärdom av detta.

Ibland är det också viktigt att ha verktyg som talar om för dig vad, hur och varför.

Idag är det en bild av ett broderat färghjul som jag gjorde för ett antal år sedan, men som jag har framför ögonen och tittar på ibland. Idag finns det ytterligare en tanke inbroderad i den och det är ju insikter som är viktiga för utveckling, eller hur?

3 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Min "bild" av inlärning/utveckling är som en spiral. När jag har gått varvet runt har jag kommit ett "pinnhål" högre och forsätter runt igen och då blir det spiralformat ;-)

ewa-christine sa...

Intressant..........fakstiskt!

annicka sa...

...min bild är som en lök ...mer o mer kunskap som bygger på den som redan finns...ett skal till och ett skal till
sen behövs ju utmaning också...för att lära- lite lagom svårt
det vet jag inte riktigt hur jag får in i lökbilden . Måste tänka lite - ler-

kram