På Gång.......

onsdag 8 juni 2011

Att styras utifrån eller innifrån??

Jag funderar mycket på detta med att "styras innifrån eller utifrån" i mina handlingar.

Det handlar alltså om mitt sätt att tänka, mitt sätt att uppskatta mig själv, och mitt sätt att reagera på olika tillrop, kritik och andra förhållningssätt som rört mig i mitt yrkesutövande och det som jag gjort.

Jag styrs "innifrån" och det har varit en lång resa att lära mig detta. Att jag idag och sedan många år kan uppskatta mig och mitt eget umgänge. Att ha trevligt tillsammans med mig själv och det jag gör. En förutsättning att arbeta "ensam" är ju att komma överens med mig själv.

Att arbeta med mig själv har varit en del av mitt yrkesliv och idag så är det ännu mer tydligt i mitt skapande. Detta att styras innifrån är att våga skapa det som jag drömt om och det som finns inom mig. Att sedan arbeta för att få fram "en känsla" i skapandet är en utmaning.

Nu är det sommar och då är det virkning av mormorsrutor och foto som gäller för att ladda upp riktigt ordentligt till hösten.

Bilden idag och i går är från Skåne, vackra underbara Skåne som har en speciell plats i mitt hjärta och där jag laddar så mycket!

Inga kommentarer: