På Gång.......

torsdag 7 juli 2011

Återvinning från Indien, antik väggpanel......

Ett minne från vår Indienresa. lite mörk men den gör sig bra mot den ljusa väggen.
Det är otroligt att tygbitarna är i hyfsat skick de är många år gamla.

När jag ser på denna väggpanel så tänker jag, kanske något av mina "artquilts" hänger om många år hos något barnbarn och andra. Undrar vad dom tänker när dom går förbi den då?

Jag tänker att jag är lyckligt lottad, tiden har utvecklats, det har hänt massor av spännande saker och skapandet har varit och är en stor glädje i stort som smått. Denna väggpanel är gjord i nutid med gamla tyger så på sätt och vis delar denna indiska kvinna och jag samma glädje det som skiljer oss åt att detta kanske hon gör för sitt levebröd till turister och andra, jag gör det för mitt nöjes skull. Jag tänker alltså på olika förutsättningar i livet och runt oss.....

Inga kommentarer: