På Gång.......

måndag 11 juli 2011

Ömsom sol och ömsom skyfall......

Tänk vädret är som vissa människor visst är det underligt. Min personliga reflektion är att dessa varannangångs människor är inte nöjda med sig själva utan "läcker" till andra.

Jag har tänkt över detta noga under snart 15 år nu och kommer till samma slutsats varje gång.
Så skönt att vi kan välja våra strider och att hitta vår egen "lugna gata" och njuta av detta.

Min andra presonliga reflektion är att omge oss med människor vi tycker om och som tycker om oss, tänk så enkelt och trivsamt livet blir.

Jag lever och föredrar just ett sådant liv, tillsammans med människor jag tycker om och där vi tillsammans har det trevligt. Tänk så klokt att göra medvetna val!

Idag väljer jag solsken även om det skulle bli lite grå himmel!

Inga kommentarer: