På Gång.......

fredag 23 september 2011

Inlevelse..........

Inlevelse (att sätta mig in i) är något som går att träna upp. Inlevelse är en form av empati och när man koncentrerar sig på något kan just inlevelsen vara ett verktyg. Ett sätt att se på något som "inte finns i verkligheten" utan i tanken endast. Att måla upp en bild i tanken och sedan se hur det fungerar. I mental träning så tränas just detta "att se det som inte finns" och här övar man verkligen upp detta.

När det gäller dagens bild, så målar jag upp en bild hur jag kommer att ha gjort slut på allt mitt garn, stickat och virkat upp alla restgarner och på så sätt kanske jag en dag har julklapparna klara till nära och kära. Nu handlar det om att ha en "stor inlevelse" att detta sker!

För ibland så ändrar man sig eller hur? Låter någon annan ta över garnerna, slänger, eller skänker bort. Visst är det skönt det också!

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

ja, det kan vara skönt :-) jag är glad att mina döttrar börjat att intressera sig för stickning och virkning nu, så jag kan bli av med lite garn!

Lillemor sa...

Så vackra färger , säger en som gillar blått!