På Gång.......

onsdag 7 september 2011

Minnen......som lockar

Gamla punchglas, en gammal hissanordning, ett snappsglas, en mässingsbricka och ett par glasögon gav mig inspiration till detta kortet i handgjort linnepressat papper och handgjort silkespapper. Asken som är tom skall påminna mig om att det finns mer att lära!

I morgon åker jag återigen till Linköping på fortsatta studier i formgivning. Jag tänker på den runda formen som ger mig så mycket inspiration den finns även på bilden så det finns många saker som jag kan ha glädje av även på denna kurs. Att mina "antika nöjen" tar mig med på många spännande "resor" är helt klart. Samtidigt som jag träffar massor av härliga människor på vägen.

Så återigen kära värdpar "huka er här kommer jag" ...................den glädje över er gästfrihet går nog inte att beskriva i ord.

Så nu lämnar jag make, hundar och hem och ställer färden mot Linköping för att lära mig mer om former.

Inga kommentarer: