På Gång.......

tisdag 6 september 2011

Små obetydliga skönheter.....

Alla mina skatter av olika slag ger mig en sådan glädje. Jag tycker att många av mina gamla saxar är små konstverk. Jag har en hel del gamla saxar. Men jag har också gamla stoppgarner på karta, gamla måttband och gamla nålar som jag idag är glad att jag sparat. Nålarna kostar ju en hel förmögenhet......!!

Under saxarna ligger några kartor prälemorknappar. Har funderat på vad man kan göra med alla dessa knappar. Såg halsband för inte så länge sedan som verkade riktigt roliga och vackra, kanske det blir var sitt till flickbarnbarnen vad tiden lider.

Det blir bättre och bättre i min verkstad och atelje, och jag hittar många nya skatter i gömmorna. Hoppas jag är klar till jul, hela arbetet har tagit mycket längre tid än jag tänkt mig.
Fast det är OK, jag har inte bråttom.

Nu börjar jag dessutom studera i höst igen i Linköping - fortsätter på formgivning vilket skall bli otroligt roligt och utmanande. Tänkte hitta embryot till en ny utställning under terminens gång.

Ha en bra dag.......

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Tyvärr hände saker som gjorde att jag inte hade tillfälle att besöka utställningen nyligen.Man får se framåt och hoppas på nya tillfällen. Lycka till med nya studier.
Kram Gudrun

ewa-christine sa...

Sådant händer och man kan inte råda över allt.
Men lite bilder finns på nätet! men det kommer fler tillfällen. Årets utställning var mycket lyckad!