På Gång.......

lördag 17 december 2011

Arsenik och gamla spetsar.........

Spetsar tilltalar mig, och "arsenik och gamla spetsar" var en film från min ungdom. En gammal dam..............om hon hade spetsar minns jag inte, men jag tror jag vill minnas att hon var "skir".
Mina spetsar får nytt liv, sådana spetsar som är kasserade och som finns i mitt "familjearkiv" som jag inte kunnat slänga. Återbruk kallas det också.

Jag kan roa mig med att sätta samman mina spetsar och förundra mig över hur någon en gång suttit och virkat, stickat, slagit sina spetsar på annan tid och annan plats. Att jag sedan har dem i min ägo och ser på dem med både glädje och förundran kanske den som gjorde dem inte tänkt sig.

Nåväl, jag återkommer alltid till mitt vita och mina spetsar när jag gjort utflykter i andra färger eller nya tekniker och det är för mig samma glädje och samma känsla varje gång.

Nu startar jag upp ett projekt i spets igen.........får se vart detta leder.......ha en fin tredje advent.

Inga kommentarer: