På Gång.......

onsdag 7 december 2011

Att skapa............

Att skapa förutsättningar och att tillåta är insikter vi får genom åren. Att våga vara "självvärderande" utan att "platta till" och att våga visa utan att Janthe, Luther och Ågren slår till är också insikter som vi får på vår väg.

Ibland tar det 30 år innan vi inser vissa saker. Och det är aldrig försent.........är andra insikter som vi får eller ger oss.

Jaha, vad vill jag säga med detta då? Jo att blogga ger insikter, att visa upp vad man gör är andra insikter, och att våga visa upp vad man (läs jag) gör och skriva om det är andra insikter.

Jag företräder en gren inom den målande "konsten" som kallas "non-figurativ" och det innebär att den som betraktar bilden är den som också "tolkar" bilden. Dagens bild är en viktig bild för mig, kanske en av de viktigaste jag gjort genom åren. Visst jag har många bilder, men bara en som denna!

Bilden har ett namn: INSPIRATIONENS ÖGONBLICK.............

Allt det jag skapar har en symbolik och en betydelse, så är det säkert för många som skapar inom de olika grenarna inom både textil och måleri. För mig är även "frihet" viktigt.........frihet att välja, frihet att tänka, frihet att skapa, och frihet att tycka.


Inga kommentarer: