På Gång.......

onsdag 7 december 2011

Den nya forskningen.....

Detta med vår hjärnas kapacitet har intresserat mig i många år, allt sedan jag utbildade mig till "mental tränare" på slutet av 80-talet och början av 90-talet. Den nya sortens forskning visar att vi kan fungera bättre om vi "tränar hjärnan" och vågar utmana hjärnan. Det handlar om ett vad vi idag kallar för "paradigmskifte" i tänkandets makt. Detta beroende på att vi har utvecklats och utvecklingen har gått frammåt. Vi har behov av nytänkande lite var stans i vårt samhälle och vi är inte tränade att "tänka i nya banor" vilket gör att förändringen går mycket långsammare.

Det finns en myt om den stora förändringen, men den tror jag inte riktigt på. Vi måste börja i det lilla och påvkerka inte politiskt utan tankemässigt, förnuftigt, skapande och kreativt. Det är de unga idag som har tillgång till tekniken som kommer att visa en väg, men dom behöver många med sig.............

Låt inte pendeln slå till nackdel för oss utan med oss...............vi har känslor, vi skall visa dem och vi skall tala om dem. Vi skall våga vara öppna, men också raka. Vi skall våga experimentera och inte lyckas första gången utan tredje eller kanske femtonde gången.

Den nya forskningen säger att vi endast använder 2% av vår hjärnkapacitet, låt oss börja träna och sätta ett mål på 4%..........det skall åtminstone jag göra!

Ha en bra dag.......

Inga kommentarer: