På Gång.......

tisdag 6 december 2011

Gamla recept.............

Ibland blir jag förvånad över att gamla recept fungerar så bra. Både när det gäller bakrecept men också livsrecept. Att de håller och inte blir omoderna. Jag har genom åren samlat på mig lite här och var, källan minns jag inte men jag tänker ofta på den som satt ihop receptet och funderat hur han/eller hon har kommit på detta geniala enkla recept. Och hur svårt det är att skapa just det som är avsikten i alla lägen.

Här kommer ett livsrecept till:

Recept för en lyckad dag

1 kopp vänlighet

2 rågade skedar förståelse

4 teskedar tid och tålamod

1 nypa varm personlighet

1 stänk humor


Gör så här:

Mät orden noga. Tillsätt den rågade förståelsen, använd god tid och glöm ej tålamodet.

Blandas på elden med den varma personligheten, men får ej kokas.

Håll temperaturen låg och ha alltid humor till hands.

Smaksätt med livets kryddor.


Serveras i individuella portioner


4 kommentarer:

Elizabeth sa...

Thank you, you just made my day with this wonderful recipy.

Ingrid sa...

"Godaste" receptet på länge!:-)
Önskar dig en fin vecka

antArtiste sa...

i read the recipy to my son and we decide to follow... thanks a lot...

ewa-christine sa...

I am so pleased.......och Ingrid, visst är det härligt med recept i olika former!