På Gång.......

onsdag 14 december 2011

Startsträckan är lång denna gång...........

Då är jag på "banan" igen. Nya projekt, nya utmaningar, och ny kurs. Fortsätter alltså formgivning 2. Det har blivit en del kurser med detta tema de senaste åren och det är fantastiskt kul, men också arbetssamt.

Att det är utmanande innebär för mig att jag i dessa kurserna helt och hållet använder min vänster hand. Jag skissar, broderar, skär tyger helt med denna min vänstra hand. Jag föddes vänsterhänt och blev tvingad att använda höger. Så idag skriver jag med höger och använder vänster hand till nya saker. Detta är mitt andra år som vänsterhänt, men inte som dubbelhänt.

I år skall jag skissa och arbeta med båda mina händer, helt som det faller sig, jag skall inte fundera på vilken hand jag skall använda. Detta blir min utmaning till mig själv. Jag vill att det skall bli så att jag inte tänker på vilken hand jag tar.

Mitt projekt kommer att handla om "rost" i olika former. Detta är också något som är roligt, intressant. Jag kombinerar min känsla för det rostiga i det jag skapar. Detta skall jag ägna mig åt fram till sommaren. Och då är jag förhoppningsvis klar med 3 års studier i formgivning. Tänk vad tiden går fort trots allt.

Vad och hur det rostiga skall visas det får framtiden utvisa.

Ha en god dag idag........idag ser jag den blå himmlen och det är härligt!

Inga kommentarer: