På Gång.......

torsdag 12 januari 2012

mina projekt........

Ett av mina projekt
Jag håller på att slutföra ett projekt som jag arbetat med nu i snart 8 månader, har några månader kvar sedan är det klart. Det som var intressant i detta projektet var att jag inser att mitt vita kommer att vara nr ett oavsett vad jag gör i andra färger. Det känns bra. Jag har lärt mig att se på färger på olika sätt genom åren och jag har även lärt mig vad som är mina färger. Hur jag väljer färger och att färger är så personligt.
Intressant också att vi människor utstrålar färg och färger på olika sätt även om vi väljer kläder med starka färger så behöver inte det vara våra personliga färger.

När det gäller färger så har vi "inre färger", vi har färger som vi påverkas av positivt och negativt, vi har färger som vi gärna tar på oss, vi har sinnesfärger som förstärker vårt "sinne" och en del har tom färger som påverkar deras sinne mindre bra (vilket dom oftast inte vet), vi har färger som vi älskar att omge oss med, vi har färger som vi inte bryr oss om. Vi har färger som påverkar oss i reklamen, i stort sett så har färgerna en oerhört stor betydelse i våra liv. Därför har jag studerat färger och färgernas påverkan i många, många år, och nu inom det textila. Allt detta finner jag intressant både för mig personligen men också för att avläsa omgivningen.

Vi kan också välja att arbeta i färger som vi inte gillar för att ta reda på varför, vad och hur dessa färger påverkar oss.

Jag tycker detta är intressant vad tycker du??

Inga kommentarer: