På Gång.......

lördag 25 februari 2012

292 timmars arbete färdigt........

Jag har roat mig med att se hur lång tid det tar att virka, montera och sätta samman en pläd på 135 rutor. Det tog 292 timmar totalt! Tänk om man fick betalt för sådant här arbete......men det betalar sig inte helt klart. Vem vet en gång i framtiden kanske det blir "antikt"...........!!

Pläden kallar jag "engelsk lakritskonfekt" färgerna var så när jag var barn/ung men de har bleknat med åren. Idag är de ganska bleka men vackra på sitt sätt också. Jag har använt mig av de restgarner som har funnits från min mammas handarbetsaffär och kompletterat det som fattats. Jag tycker den lyser ungdom eller vad tycker ni??

En färgklick och en glada fäger gör att man blir glad eller hur!



2 kommentarer:

annicka sa...

292 timmar...ja du det är tur att vi inte alltid räknar efter
men å andra sidan vad gör det- det kan ju ta hur lång tid som helst bara det är kul. när det dessutom blir fint o användbart som din lakritskonfekt så är det värt det!

ewa-christine sa...

Jag håller med, fast ibland är det kul att se hur lång tid något tar.......till våra nära och kära är det helt OK eller hur??