På Gång.......

onsdag 15 februari 2012

Ordet "färdig"......

Ordet färdig är ett fint ord tycker jag. Jag är färdig med tvätt efter Sydafrika, färdig med övningsuppgift för skolan, färdig med redovisning, packning, städning av del i atelje, färdig med flera saker på min "göra lista" och då infinner sig ett nytt ord "nöjd".

Jag är nöjd med mitt arbete, nöjd med min tid, nöjd med det som omger mig............vilken lycka!

Det är ganska intressant att ordet färdig, nöjd, lycka följs åt. Positiva ord och positiva effekter. Tänk vad viktigt att vara nöjd och känna efter verkligen vad det betyder för mig personligen. Knepigt det känns gott i hela kroppen, helt klart så påverkar vår hjärna kroppen och mitt välbefinnande.

Jag skall behålla denna känsla flera dagar nu hade jag tänkt!


Inga kommentarer: