På Gång.......

söndag 11 mars 2012

1 Eget ledarskap........eller att vara "Chef över eget liv"....!

Nu inleder jag en ny fas i mitt arbete vilket känns spännande, utmanande och framförallt kittlande.
Att gå från någonting till någonting kan vara skrämmande, men också lockande.
Vi är en del som behöver "röra på oss" gå vidare och känna att gammal kunskap, kombinerad med ny kunskap leder fram till nya utmaningar.

Mycket av det jag gjort bygger på de iaktagelser men framför allt de erfarenheter som jag gjort som både anställd, egen företagare, ledare och konsult. Min tanke har varit de senaste fem till tio åren, kan jag uttrycka dokumentera detta i mitt "konstnärskap"? Några nya idéer kommer säkert inte, men kanske förädlade eller fördjupade. Ofta är det "de enkla självklarheterna som bär oss" och de borde verkligen användas och tillämpas mycket mer.

Kanske jag kan inspirera någon mer att börja fundera på vad du "sitter på för guldgruva" och göra något av detta som känns meningsfullt.

Detta mitt ledarskap och chefsskap inom det konstnärliga området kommer att dokumenteras några veckor i min blogg. Om du inte följer alla delarna så kan man också hoppa in lite då och då......men framför allt så kanske jag tydliggör det jag håller på och på så sätt kanske det kan bli intressant för fler.

Dagens Bild är en av de skissböcker som jag idag använder för att jobba med olika delar av mitt skapande arbete. Det har blivit en hel del under åren, men framför allt så är de som små "dagböcker och personliga inspirationsböcker" till det som jag arbetar med idag.

Eget ledarskap bygger helt enkelt på intresse för det jag gör, målmedvetenhet, samt sunt förnuft. Det sunda förnuftet behöver underhållas, det behöver också tillföras näring som ger energi. Oavsett jag arbetar i en grupp eller är ensam med mitt arbete.

Så följ med på en "konstresa" ur en annan synvinkel!


1 kommentar:

gunnelsvensson sa...

Jag följer gärna dig på din resa, både här i bloggen och IRL!