På Gång.......

söndag 18 mars 2012

Att leva med sitt intresse......

Jag är lycklig för jag haft förmånen att leva med mitt arbete i hela mitt liv, både som egen företagare i yrkeslivet och i privatlivet men också då jag varit anställd. Det blev lite som en hobby, och denna hobby har jag haft med mig hela livet.
Det har också ställt krav på mig........precis som kraven finns när man är anställd på ledare, chefer och organisationer.

Personligen tror jag att människor vill ha "frihet" frihet att påverka, frihet att göra det som är meningsfullt. Omväxling är andra ingredienser och då känner man arbetsglädje. I mitt skapande arbete idag har jag allt detta, vilken lyx!

Arbetets mening är då för mig just "glädje".

Att styra mitt arbete själv ger mig följande:
-ingen som lägger sig i
-ingen som kan tala om för mig vad jag skall göra
-ingen som kan slippa undan
-ingen som kan bestämma över min tid
-ingen som kan få mig att göra sådant jag inte vill

Allt detta ställer en hel del funderingar för egen del, jag behöver bollplank, bra och välmenta råd, utmaningar, någon som vill mig väl, någon som vill lyssna, någon som kan ge av sin tid, och någon som gör sådant jag inte är så glad över att göra.

Tänk vad många är lyckliga som har vänner som just har dessa egenskaper, jag är en av dem!

Tack alla bollplank, vänner, lyssnare, tidsgivare hoppas jag är detsamma för er!

Inga kommentarer: