På Gång.......

fredag 9 mars 2012

Leklust......

I det skapande som jag ägnar mig åt är det mycket "experimentellt sökande" som är drivkraften. Att våga "slira och gå utanför ramar" att pröva, testa och undersöka. Jag har insett att i skapande arbete så finns många beståndsdelar, trygghet och att göra samma sak om och om igen, eller pröva och sedan göra, men det finns även ett ständigt sökande hos vissa av oss som skapar.

Så nu har jag "hittat" 3 grupper inom det skapande arbetet och det är

1   -de som vill sitta i lugn och ro och göra samma sak om och om igen
2   -de som vill träffa andra diskutera tekniker och ser det sociala som det främsta i skapandet
3   -de som ständigt vill gå vidare, fördjupa sig, gå tillbaka, blanda

Ja, jo vi kan vara en blandning av alla tre "grupperna" men om jag skall vara ärlig så känner jag mig mer hemma i grupp 3. Var är du?

Ha en fin fredag, idag skall jag experimentera vidare inom fotokonstens ädla konst!

Inga kommentarer: