På Gång.......

fredag 20 april 2012

Att se...........

Det finns flera sorters glasögon. Dels de verkliga som har med förbättrad syn att göra, sådana som hjälper oss att läsa, trä i en tråd, eller för att vi skall kunna fungera i vardagen. Tänk vilken uppfinning detta är.
Men så har vi de "glasögon" som inte syns, de som hjälper oss att se saker och ting som kanske inte alla ser. De där osynliga glasögonen som hjälper oss också de i vardagen, när vi sätter på oss dessa så ser vi helt plötsligt saker och ting "klart", vi får insikter, och vi inser saker som vi kanske inte tidigare velat se eller har sett.
Dessa våra osynliga glasögon kan ibland vara "smärtsamma" men väljer vi att se klart så hjälper det till att fatta bra beslut.
Idag har jag burit dubbla glasögon och lärt mig en hel del som jag inte tänkt på tidigare, så viktigt dessa insikter är.

Jag skall ha mina osynliga glasögon i ett bra fodral och ta fram dem när jag behöver dem nästa gång.

Morfars gamla glasögon har haft en plats i byrålådan, men nu ligger de framme så jag kan se dem som en påminnelse att använda mina osynliga glasögon när jag behöver det. Det känns tryggt, tack morfar!

Inga kommentarer: