På Gång.......

lördag 7 april 2012

Betraktelse......

Det är en spännande tid vi lever i. Något av en vad jag skulle vilja säga brytningstid. Att befinna sig i slutet av en tid och i början av en ny är både spännande och intressant. Men också svårt. Det är en gigantisk förändring och den är omvälvande tror jag för många. Det innebär annat sätt att tänka, annat sätt att agera och annat sätt att framförallt kommunicera. Det gäller att hänga med..........!!
Samtidigt som det inte går att hejda samtidigt skall vi lära, förstå och agera.

Vi kan idag se att avstånden ökar på ett dramatiskt sätt bara genom "it-samhället" mina barnbarn har en självklar plats i det moderna samhället och jag ser att de som är aktiva kommer att vara "upp-daterade" och de andra släpar efter. It kommer att bli lika naturligt i alla led som mat, vatten, luft har varit för min generation. Det gäller att hänga med och hänga på. Gör man inte det, så kommer man efter på många sätt och vis.

Bloggandet är inte lika mycket idag som det var tidigare, tidigare skulle du bekräfta, och hålla kontakt idag är det mer ett instrument för att "vara" och jag bloggar med tanke på att det är en viss form av dokumentation som jag kan bidra med. Utan att därmed vara "för privat".

Degens Bild "en hemmagjord kärring" som skall symbolisera motsatsen till it, hantverket kommer i framtiden att bli något som många vill ha, äga och förhoppningsvis lära sig. Jag hoppas inte det är försent med tanke på att vi har tappat nästan 2 generationer i hantverkets ädla konst. Det är en kunskap som är ovärderlig och som många helt har glömt av.

Nu är väl alla kärringar hemma från Blåkulla och vår kärring sitter och gör sina betraktelser över Påsken, sedan åker hon ner i lådan igen. Påskens traditioner har också förändrats och det är ledsamt på många vis men samtidigt så är det en följd av utveckling. Tidigare år sände jag påskkort i år sände jag it-kort!

1 kommentar:

C De-sign sa...

Önskar dig en skön fortsättning på påskhelgen! Härligt med lite lediga dagar tycker jag! Kram fr C