På Gång.......

tisdag 3 april 2012

Färgkaskader.......

Färgernas historia är mycket intressant. Jag har studerat färger- och dess historia i snart 4 år och även färgens betydelse. I arbetet med färger så hittar jag mina favoritfärger och de färger som jag känner att jag hör hemma i att arbeta med. Det blir kristallklart. När jag sedan går igenom vad färgerna symboliserar, berättar och står för blir mina val ännu intressantare. Jag kan urskilja många betydelser och tolkningar och börjar tänka på de människor som också verkar ha "mina färger" om det är så att det kommer innifrån dem själva eller något som yttre påverkan har inverkat om ni är med!!

Att fortsätta att botanisera i färger, färg-betydelse, färgval, färginnebörd och färganalys är mycket förknippat med form. Formgivare i alla tider går att följa och se på deras färgval, se deras färgsrpåk.

Den svarta färgen är en lugn bas för alla färger som skall komma till sin rätt och vi får se vart detta äventyr för mig.......jag vill ha svar på en del frågor i samband med detta projekt och arbete.

Hoppas att ni får en "färgrik" dag idag...........jag fortsätter i den färgkaskad som jag börjat och då blir det en färgrik dag eller hur?

Men först skall jag städa, städa i min dator, här har smugit in så mycket som går att städa bort att jag blir helt matt. Men det skall bli skinande rent och jag blir nöjd det vet jag!

Inga kommentarer: