På Gång.......

söndag 6 maj 2012

Personligt formspråk och Personligt uttryck.....







Reflektioner
Vägen, Utveckling och Process har följt min skapande bana i många år.

Jag vill att mina verk skall uttrycka "frihet och befrielse" oavsett färg. Att ramen inte skall sätta gränser och där mjukhet, respekt, och ödmjukhet finns med för det som varit och det som kommer.
Den symbolism som jag har med i alla mina arbeten är viktig likaså rytm, längtan, kärlek, men också lekfullhet och en stor del nyfikenhet.
Att alla mina verk har flera bottnar ser jag som en fördel och det är helt natuligt som livet självt.

Sökandet stimulerar mig men även att fördjupa mitt sökande inom material, symbolism, texter och former.
Allt detta är mitt konstnärliga uttryck tillsammans med kraft och mångfald.

Bilderna idag är en serie av tankar om och kring "kvinnor som slår följe med vargar".

Inga kommentarer: