På Gång.......

söndag 10 juni 2012

Att se olika resultat......



Skapandet har många ansikten. Funderingar likaså!
Veckans 2 Bilder är överst en bild på ett litet barn som jag fritt har sytt på symaskinen. Att sy bilder med symaskin är spännande men också svårt. Att fritt teckna och sedan överföra på tyg har många utmaningar som skall övervinnas. Det viktigaste är nog att hitta en teknik som passar in på mitt sätt att arbeta.

Andrea bilden är en ficka på en cape som jag skall ha till hösten. Det lär väl bli 2 fickor, men om det skall finnas mer broderier på den andra fickan är inte klart i tanken ännu. Jag inser att jag är sparsmakad av dekorationer på kläder. Likaså att jag är sparsmakad i färgval på kläder.

Genast dyker en tanke upp, färgrika kvinnor vad händer om de har färgrika kläder, exploderar de då? Eller kvinnor som är sparsmakade med färger och dekorationer är dom tillbakadragna?
Eller
Är det tvärt om?

Intressanta funderingar som dyker upp i samband med klädskapande. Som dotter till 2 designers är det intressanta funderingar som kretsar runt i huvudet. När det gäller det övriga textila skapandet så är det tvärt om, alltså inte sparsmakat utan utsmyckat. 

1 kommentar:

C De-sign sa...

Intressanta funderingar du har.... jag brukar titta in på en blogg med minst sagt FÄRGSTARKA KVINNOR..... beundrar deras mod och ti/intresse de lägger ner...
http://advancedstyle.blogspot.se/
alltid får man lite inspiration eller inte.... Ha det så bra! Kram fr C