På Gång.......

söndag 23 september 2012

Tingen har en historia.......



Så är det söndag igen.......veckorna går fort nu, redan mörkt på kvällarna när hundarna skall ha sin eftermiddagsrunda.

Nu håller jag på att dokumentera alla mina trådrullar, det har blivit många genom åren både med och utan tråd. Funderar ibland på varför jag har behållit dem och varför jag varit så glad i dem? Kanske det beror på att jag vuxit upp med dem nära mig och har ett speciellt förhållande till trådrullar av trä.

I vilket fall som helst inser jag att jag inte kan behålla alla de över hundra rullarna jag har, men innan jag gör något så skall jag dokumentera och fota dem. Bilderna idag är en bråkdel av alla mina rullar. Lite trist är det att tråd kan bli för gammalt, alltså det går inte att använda för de brister när man syr med tråden och det är inte något man kan göra något åt. Så dom vita rullarna är mina favoriter och dom skall jag spara som en klenod från hela min barn-, ungdom och vuxentid. Men de andra har jag en idé och en fundering kring.

Nu smyger mörkret och verkstaden ropar högt kom och tag mig i besittning, så jag har så smått börjat att "städa" efter utställningar och arbete, det skall skäras, sorteras och göras klart för höst- och vinterkvällar.

Det som varit extra kul nu så här på höstkanten är att 2 av barnbarnsflickorna varit med och sytt lite, visat lite intresse på att göra textila arbeten. Hoppas att någon av dem kommer att fortsätta sitt botaniserande inom det textila.

Ha en fin söndag och njut av veckan som kommer!

Inga kommentarer: