På Gång.......

lördag 13 oktober 2012

Fortsättning följer..........

Bilden i dag är en liten notis från en gammal tidning som handlar om "fortsättningsskolan", rubriken fångade min tanke och jag lät den bli en del av de papper som jag gjorde förra hösten. Rubriken tilltalade mig och funderingarna går kring vad gör man när man fortsätter och går i fortsättningsskolan?

Att fortsätta är att hålla på med något man gillar, att undersöka och fördjupa kunskaperna och att hitta nya infallsvinklar. Ibland funderar jag på detta med "ett textilt intresse" om detta kommer att leda vidare eller jag kommer att fortsätta med att undersöka, fördjupa och hitta nya vägar.

I dagsläget så fortsätter jag inför nästa utställning som kommer att vara 2014, det är tid tills dess, men det behövs för att man skall ha hunnit göra nya och spännande äventyr på vägen.

Helt klart så finns det någonstans ett sökande i det som skapas och det är nog detta sökande som är utmaningen och spänningen. För många år sedan så fick jag en mening till mig "vad händer om" och den tog jag vara på, jag tror det säkert är 20 år sedan idag, men den är lika levande nu som den var då. Det lilla ordet "om" har följt mig på vägen nu i många år.

Just nu så läser jag "tingens historia" (Göteborgs Universitet) och det som fångat mig är just ett litet ting som har en "dold historia" och genast föll tanken på "vad händer om jag lyfter fram denna historia" och andra glömda historier? Även detta kan vara någon form av fortsättning på mitt skapande arbete så jag säger bara att gå i fortstättningsskolan är spännande.

Ha en fortsatt härlig helg för idag är det söndag och helgens sista dag innan vi får ny vecka.

ewa-christine

Inga kommentarer: