På Gång.......

söndag 30 december 2012

Livsrecept.........

Förr var man duktig på att dokumentera och skriva ner sådant som var viktigt i vardagen och detta kallades "recept". Dessa recept har sparats till eftervärlden och när jag ser dem jag har i min ägo så tänker jag att levnadsrecept är också viktiga för oss.

Jag har genom åren lärt mig många sådana levnadsrecept som jag bär med mig i min tanke. En av dem är att göra ett bokslut över det år som gått, och tänka till för det år som kommer.

Jag har gjort ett sådant personligt bokslut idag, och det känns både spännande och härligt att vara nöjd med det år som gått, och känna förväntan inför det år som kommer.

En sak har jag dock lovat mig i år igen (5:e året i rad), det är att jag skall "följa linjen" och det tänker jag göra under 2013 också!

Vilken linje vi väljer är kanske inte så viktigt, men att ha några reservlinjer till förfogande är nog viktigare, för livet blir inte alltid som vi vill eller önskar. Men vi kan göra medvetna val och utifrån dessa val göra vår vardag till en meningsfull och glad vardag inte sant?

Gott slut på 2012!

2 kommentarer:

solange sa...

Happy New Year Ewa-Christine and more successful for you.!!

ewa-christine sa...

Hello and thanks...........