På Gång.......

torsdag 13 december 2012

Lucia.......

Tiderna förändras, och väl är nog det. Men ibland tänker jag på hur tiderna förändrats. Inte vad......!

Rekordet att slå "världens största luciatåg" blev bara 3.000 personer (här i Göteborg) !!

Traditioner försvinner och traditioner kommer nya. Men traditioner finns också kvar och förändras.

Själv har jag haft ett långt uppehåll, läst, tentat, och nu är det slutklämmen med uppsatsen som skall göras klar till januari. Samtidigt som jag skall arbeta på min utställning 2014. Ja det är nästan 1,5 år tills dess - och många många timmars arbete.

En sak har inte förändrats hos mig i alla fall, jag sätter fortfarande upp mål. I år har jag satt upp mål som jag kommer att arbeta med.

Bort med alla energitjuvar!
Arbeta för att inte själv vara en energitjuv!
Inte engagera mig i sådant som gör att jag tappar styrfarten!
Skapa tid, glädje, plats
Säga nej lite oftare
Ta en "ruta" i taget.........

Så är det snart dax för ett nytt "medicinhjul" och det har jag påbörjat. Det gjorde "dom gamla indianerna" inför varje nytt år, och så gör jag. Det är tredje året i följd och det är otroligt roligt. Bilden idag är en del av detta "hjul".

Må väl, lev gott och en riktigt trevlig LUCIA var du än är!

hälsar ewa-christine




Inga kommentarer: