På Gång.......

måndag 6 maj 2013

Berusningens tid är här igen..........

Mängder och åter mängder av blommor som blommar på kal kvist är det som Mangnolian gör år efter år. Med samma intensitet och prakt återkommer den. Jag blir aldrig trött att se dess blommor och i år när jag stod nedanför den så tänkte jag - vitt är vitt och kommer alltid att ha den speciella känslan i mitt hjärta.

Visst finns det fler färger, men den vita färgen är både spännande, omättlig, och otroligt rik på alla färger. När jag går nära dessa blommor så finner jag grönt, rosa, blek rost, brunt.........tänk vilken rikedom att bara betrakta.

Naturens Bilder går inte att återskapa, de är "original" och därför så låter jag naturen sköta det genom mitt kameraöga. Det är nog därför jag är "non-figurativ" kan inte ens konkurrera!

Nu skall jag gå ut i solskenet och andas djupt!

Inga kommentarer: