På Gång.......

onsdag 1 maj 2013

Nr 11.........

Ja så är det nu är den 11:e pläden klar som jag gjort med hjälp av sk "mormorsrutor". Jag har virkat då jag väntat på olika saker, och virkat när jag åkt bil, virkat på alla stunder som givits under 1 år och detta blev resultatet alltså 11 stycken.

Under dessa stunder har jag funderat på just vad "väntan" är, men också på varje barnbarn (som är 7 stycken) där jag virkat in tankar till var och en om en härlig framtid, där framtidsdrömmar går i uppfyllelse, jag har virkat in kärlek och omtanke, jag har virkat in funderingar om var och en så på så sätt skall pläden omsluta dem och ge dem ett ombonat och gott liv.

Min önskan är att alla dessa plädar skall följa dem som ett extra litet skinn i livet och de lär nog hålla för de är stört omöjliga att slita ut.

Väntan är också något att tänka om och kring, jag har upplevt många väntan i mitt liv och just nu väntar jag med spänning på nästa steg...........i mitt liv!

Inga kommentarer: