På Gång.......

fredag 26 juli 2013

Här och där och ingenstans............eller överallt!

Nu är det nästan 20 dagar sedan jag skrev och mycket har hänt. Jag har målat färdigt ett antal tavlor som jag arbetat med under våren och sommaren. Det har varit husbilssemester, och det har varit cyckelsemester. Jag har tidigare varit mer aktiv här på bloggen, men Fb Galleri är mer tillgängligt och det är snabbare så det får bli där som mina alster läggs in och jag mer sällan går in här och skriver.
Jag har också ett sk "flickr" - konto men där är det ännu mer sällan jag är.

Bloggeriet fodrar mycket aktivitet och min avsikt när jag startade detta var mer dokumentation av olika slag, och att visa upp mig vad jag gjorde och gör.

Trots allt så känns det bra att ha kvar detta, men jag kommer att sakta fasa ut mig från flickr.

Facebook är intressant för här kan jag ha alla mina kontakt samtidigt och föra olika dialoger. Här på min blogg känns det mer "ensidig" och det får väl vara så. Skall man blogga skall man vara aktiv, trots att jag inte är så aktiv så har jag en hel del besökare.

Så till min betraktelse (för det kommer jag att ha kvar), idag skrev jag om vänskap på facebook, och vänskap är för mig något dyrbart, så här skrev jag:

"Vänskap är ett förunderligt ord, det får man inte utan det skall förtjänas och vårdas för att bli verkig vänskap. En vän är en vän som vågar säga och titta dig i ögat och säga vad menar du och inte tolka själv, en vän är en vän som kan säga så dumt av mig en vän är en vän som förstår och bryr sig inte bara förväntar! Vänskap för mig är rikedom, skönt att jag har många fina vänner"!

En del av mina vänner läser Facebook och andra läser här, så hör upp nu alla kära vänner, jag uppskattar er, jag värdesätter er och jag vet idag vilka som är mina vänner - det känns tryggt!




Inga kommentarer: