På Gång.......

tisdag 27 augusti 2013

att arbeta kreativt och skapande..........

Att arbeta med olika kreativa processer kräver olika utrymme helt klart. Nu när jag har invigt "sommarstudion" kan jag stå där för när jag jobbar med detta krävs ventilation, mycket ventilation. Nu kan jag ha både dörr och fönster öppet. Det blir nog så att jag kan stå där även i höst med ett element, sedan när vintern kommer så rymmer jag ut sommarateljen och bereder plats för våra el-cyklar.

Dagens målning ville jag göra "rörligt" med skuggor och dans, det var det som fanns i mitt huvud, tillsammans med det non-figurativa och fantasin. Jag kommer nog att fortsätta och kanske denna bilden då helt försvinner bort........men jag har ett foto av den i alla fall.


Denna bilden är samma röda färg men en annan grundton, här ville jag skapa stämning eller lite mystik och visst blev det mystiskt!

Att experimentera, leka, skapa och testa är nog det jag gillar mest i mitt skapande (läs sökande) arbete. Jag inser att färgerna i måleriet är spännande att utforska, men jag gillar vita nyanser i mitt textila arbete. Vilka kontraster!

Inga kommentarer: