På Gång.......

måndag 2 september 2013

Att skissa............



Att göra saker som är utmaningar är spännande. Nu har jag påbörjat en lång utbildning i "konsten att teckna" bland annat. Många övningar blir det, men också nya erfarenheter och upptäckter.

Dagens tre bilder är dels hur skuggor faller, att studera skuggor är ju inte bara inom tecknandet utan också inom det textila, eller inom måleriet. Men skuggorna säger ju en hel del om hur verkligheten och ljuset faller. Även inom foto. Vad är det jag vill uttrycka, och hur vill jag uttrycka mig. Nyttiga övningar som ger mersmak och fördjupning.

Sedan har vi min önskan att skissa snabba bilder, här har jag fångat med pennan ett dansande par och min önskan och mitt mål är att jag skall kunna göra dessa snabba skisser och ha glädje av dem.

Den översta bilden är ytterligare en skiss som förhoppningsvis kommer att bli ett arbete inom mitt textila skapande.

Tänk vad skönt att inte fantasin och idéerna tryter!

Ha en fin dag - idag är det verkligen "britt-sommar"............EwaChristine

Inga kommentarer: