På Gång.......

måndag 28 oktober 2013

Nya erfarenheter läggs till gamla


Lite mer om Kina
Det är spännande att se hur saker och ting förändras och hur saker och ting ändras inom vissa kulturer. För 20 år sedan så var det helt klart bara det traditionella kinesiska måleriet som fanns att tillgå, inget som kunde mäta sig med den tiden eller det sättet att se. Nu 20 år senare, så var mycket förändrat och det kunde man också se inom konsten, nutidskonsten hade smugit sig in om än inte så mycket, bara lite. Jag köpte med mig penslar från Kina, tycker att dom är vackra, trots att dom är nya så tt hhar dom "patina" mentalt för att jag hämtat hem dem själv (!)......om det nu är någon skillnad egentligen.

2 oförglömliga möten tar jag med mig hem, ett från en samlare och ett från en kvinnlig konstnär. Helt klart är det sådana möten som ger avtryck och intryck.

Nu skall jag smälta alla intryck och lägga dem samman med gamla vem vet kanske det ger ett nytt uttryck?

Inga kommentarer: