På Gång.......

lördag 5 oktober 2013

Ralph Lauren..............design

Ett "kaffe-lapptäcke" med fin design
Jag har alltid varit vid havet på alla somrar som barn. Tylösand, Frösakull, Hallandskusten. Här har jag badat vadande, dansat på sommardansbanor, lärt känna många härlig människor och träffat mina kusiner på mammas sida. När vi som barn fikade i "sanden" så hade vi alltid fina täcken vi satt eller låg på och det som slog mig var att när jag blir stor skall ja sy ett täcke att ha på stranden. Nu blev det inte så förrän förra året då jag hittade vackra blå/vita lappar stuvar i min mors sylåda av Ralph Lauren. Täcket syddes klart och handquiltades.
Sedan bar det sig inte bättre än att Lapphexorna skulle ha utställning i Mölndal på Mölndals Museum och det var just blå/vitt. Där har den nu varit i nästan 2 månader och nu är den nerpackad och på väg till Danmark.

Jag ser redan framför mig kaffe-korg, lapptäcke, sol, salta bad och härliga sommardagar.

Ibland behövs inte så mycket för att det skall bli något.

Inga kommentarer: