På Gång.......

lördag 2 november 2013

Vinter i antågan............

Vintern kommer helt säkert i år också även om det är mildare än det brukar vara. Nu är jag långt ner i min garnlåda och hittar både mörka och varma garnfärger. Som passar till handledsvärmare och jag hoppas få ut minst 3 par av nystanet. I år gör jag dem lite längre med tanke på att de skall värma och hålla värmen lite mer. Tunna härliga yllegarner fanns i gömmorna efter min mor och hennes affär. Minns att vi hade "koft-dagar" som tema och då var det gråa koftor i alla nyanser men det var endast denna grå färg som fanns kvar.

Grått är torrt, lärde jag mig som barn. Jag tycker nog att grått är lite flott idag, om man har färgen kombinerat med olika nyanser av grått och gärna lite svart!

De hinner nog bli klara i dag och så fortsätter jag tills garnet är slut! Får se om det blir någon dekor av något slag eller de förblir strikt "osminkade"....?

Inga kommentarer: