På Gång.......

tisdag 17 december 2013

Julemånad 2013.......

Nu är det bråda tider.....
Allt julpynt, julrent, julmat, julklappar, julefrid skall till. Det är roligt och det är mysigt om man delar upp allt med lite i taget. Drar ner på alla måsten, inten och ska och ser till vad som är viktigt och som är roligt.

Rött hör julen till och rött är det som också pulserar tycker jag under hela julen.......fast jag vill nog ha en "vit jul" som dämpar pulsen och förstärker lugnet istället.

White Chrismas talar om snö, och visst vill vi ha snö, men det handlar också om att vitt lyser upp i mörkret, och att vitt dämpar ljuden (tänker på när vi går på snön och det är tyst ute), stjärnorna lyser och det är kristallklart.

Jag älskar det vita (som har alla färger i sig) och jag älskar färg......så julen för mig är både vit och röd!

I år är den mer vit än röd..............även om vi inte har snö ännu.

Ha en fin vecka

Inga kommentarer: