På Gång.......

torsdag 3 april 2014

Kreativitetens makt…….

All skapande verksamhet är kreativt har jag lärt mig. Att skapandet ger kraft och energi är också något som jag märkt. I synnerhet om det är saker och ting som påverkar mig negativt, då är skapandet läkande.

Nu är det inte mycket som påverkar mig negativt men det finns några saker som jag absolut vill undvika, men som är så svårt att göra. Då handlar det om att ta "tjuren vid hornen" och möta det som möstas skall. I går var en sådan dag.

Men som väl är har jag både barnasinne och kreativitet att tillgå, och det underlättar. Det handlar om att underhålla kreativiteten och barnasinnet så att det lagras energi, gott mod, glädje och påfyllning så det räcker länge, länge.

Nu är ännu en mormorspläd (modell mindre) klar och det har blivit några under de två senaste åren. Närmare bestämt 12 stora och 5 små. Det känns riktigt roligt att ha kunnat ge barnbarnen var sin pläd och dessutom ha några på "lut".

Kreativitet ger makt till tankarna och makt till att gå vidare i sina tankebanor, så någon brist på lagrad energi finns egentligen inte. Tänk så lyckligt lottade vi är som gillar att skapa av olika slag!

2 kommentarer:

Hantverkarboden Käsityöläispuoti sa...

Jag säger bara hjärtligt tack för den påminnelsen. Så sant, så sant.
Ha en bra dag.

Hantverkarglädje sa...

Ursäkta mig! Kommentaren skall vara från Hantverkarglädje och inte från Hantverkarboden. Jag var nämligen inne på fel. Nu bör det bli rätt i alla fall.