På Gång.......

fredag 29 augusti 2014

Frihetens glädje…….



Idag firar jag!
Gipset av och nu börjar en lång vandring med rehabilitering på schemat. Jag har under nästan 6 veckor målat oavbrutet! Det har blivit både det ena och det andra, mest det ena.
Jag måste i ärlighetens namn säga att det varit jobbigt, besvärligt, knöligt och framför allt störande att ha på gips 24 timmar om dygnet. Men nu är det av.

Jag tänker på alla som går för jämnan på kryckor eller åker rullstol jämt, så egentligen är det inte någon att klaga på, men jag uppskattar nog mina 2 fötter mer än något annat och jag säger som Birgit Andersson sa "man skall vara glad åt sina fötter".

Under dessa 6 veckor har jag tänkt mycket och det kommer att resultera i en mängd små förändringar eller varför inte förbättringar. Under dessa 6 veckor har jag trots "mitt tillfälliga handikapp" också kommit fram till en hel del saker som jag skall undvika, som jag skall öka på och som jag skall skala bort. Det har givit mig möjlighet att göra en revision av livet i sig, vilket kanske är nyttigt.

Hur som helst, så skall jag fortsätta min "inre resa" och fortsätta måla av hjärtans lust, jag skall sätta på mig "mina masker" lite då och då och jag skall framför allt HA ROLIGT, för det är det viktigaste i livet inte ägna en massa energi på sådant som inte går att förbättra. Det är slut med detta nu, och jag är nöjd!

Inga kommentarer: