På Gång.......

tisdag 13 januari 2015

Minnen..........

Var mina föräldrar mer måna om att bevara minnen än jag och mina döttrar? Jag tror det. Idag så sparar man nästan ingenting, vilket kommer att bli en saknad för våra barn och barnbarnsbarn tror jag.

Vi vill inte ha onödiga prylar, och vi vill ha prylar som går att använda.

Jo jag har varit "sparare" men inser att jag inte varken orkar eller kan spara till barnbarn och barnbarns barn. Jag måste vara krass, och jag måste tänka klart. Nu när jag rensar bland alla mina "skatter" så har jag valt att ta kort på det som funnits i familjen och sedan säljer jag. Frågar naturligtvis mina döttrar om dom vill ha, en del går riktigt bra hem, annat inte alls.

Här ett par gamla små barnkängor från förra seklet från familjens skattkista som nu skall hitta nytt hem. Kolla in på Tradera om du är intresserad.

Inga kommentarer: