På Gång.......

tisdag 3 februari 2015

Livets många ansikten........trä-tråd-rullen


Att trä-tråd-rullen spelat ut sin roll är helt klart. Nu är det plast som gäller. Jag har i alla år samlat alla mina trärullar och använt dem till mina arbete. De har varit en rikedom och en glädjekälla för mig genom åren. Nu håller jag på att städa, sortera, och göra klart vad jag skall spara respektive göra mig av med.

Ibland får vi sätta punkt och göra oss av med älskade små prylar, men jag tror att innan jag gör det så skall jag fota alla. Jag har över 200 rullar, visst är det fantastiskt. Ja, jag har ärvt de mesta av alla rullarna från min mamma.........om mina flickor vill ha dem? Tror inte det, inte barnbarnen heller. 

Men vem vet jag kanske kommer på något som gör att de kommer i bruk på något sätt.

Till sist, varför denna rubrik........det får du klura ut själv (ler), så är det!

Inga kommentarer: