På Gång.......

torsdag 26 mars 2015

Den experimentella lustan..........vad händer om..........



Jag är glad över att jag begåvats med nyfikenhet. Denna min nyfikenhet har fört mig till de mest oanade saker och upplevelser man kan tänka sig.

I alla år har jag ställt mig frågan "vad händer om" det började nog när jag var mycket liten för det känns som om jag alltid har haft den frågan med mig på min resa. Vad händer om jag gör mitt eget papper, vad händer om jag tar familjens gamla bomulls och linnetextilier och maler detta till papper, vad händer om jag gör ett tryck på eget papper. Hela tiden så kommer frågan "vad händer om".

Jag har också upptäckt att jag är orädd för att göra bort mig, eller att göra fel, eller att misslyckas och det tror jag är en förutsättning för att våga testa och göra sådant som man inte gjort tidigare.

Vad hände då med mitt egenhändigt gjorda papper, jo det fungerade utmärkt. Här är det bomullspapper från några blusar i vitt som blev mitt testobjekt. Om det blev så bra, nja - i vilket fall som helst så hade blusarna slängts om jag inte testat, jag hade inte fått klart för mig att jag kan göra mitt eget papper, jag hade heller inte testat med vattenbaserade färger, pigment på egenhändigt tillverkat papper  så jo jag har lyckats och jag är glad att jag testade, experimenterade och hade roligt. Erfarenheter berikar!

Inga kommentarer: