På Gång.......

fredag 27 mars 2015

Ibland bär det av när man minst anar.........



Nummer 11 i raden. Projektet blev större än jag föreställde mig det från början. Men det är roligt varje gång en liten ruta är klart. Alla har fått olika uttryck och alla har olika symboler och färger mer eller mindre.

Ibland är det bra att gå igenom på nytt sådant som tidigare har jobbats med, en påminnelse och en puff att tänka till. Det är lätt att slappna av och falla tillbaka till bekväma zoner. Nu var det perspektiv som gällde både inom foto och inom det textila. Även inom måleriet.....så man kan väl tala om synkronitet eller hur?

Jag har använt mig av "fågel-perspektivet" det finner jag lockande av flera olika anldeningar. Dels så får jag tänka på ett kul sätt eftersom jag befinner mig på marken och dels så får jag se om min fantasi räcker. 

Just nu har jag arbetat med Monéts trädgårdar och visst kan man väl känna en liten "aning" av detta i broderiet. 

Den liila färgen har en speciell betydelse och det är kul att se vad den förde mig.


Inga kommentarer: