På Gång.......

måndag 23 mars 2015

Splittrad eller foccuserad?


Att ha för många bollar i luften är både roligt och spännande, trots detta så vill jag ibland foccusera på det som jag håller på med. Tappar annars styrfarten. Nu har jag gjort 10 stycken små bilder i en teknik som går att utveckla till helt sin egen om man är ihärdig och inte ger sig. Jag har gjort både stora och små bilder. Här är bilden 18 x 20 cm.

Varför dessa var så roliga att göra är att man har ungefär samma tempo igenom hela broderiet och på så sätt hinner jag vara inne i mina tankar. Och tankar blir det många. Skall jag splittra mig eller skall jag foccusera. Skall jag stressa eller skall jag slappna av.....om jag känner stress vad gör jag då. Stressen är ju den del av vårt liv som skördar flest liv och flest "må dåligt" dagar och det innebär att foccusering vinner.

Jag foccuserar på det som jag vill göra och som känns meningsfullt och då blir allt mycket enklare.


Inga kommentarer: