På Gång.......

torsdag 9 april 2015

Glänta på dörren........


Jag har alltid "gläntat på dörrar" sedan jag var liten. Det är något magiskt med en dörr, tycker jag. Att se vad som döljer sig innanför dörren och försöka fantisera vem som bott där, vad dom gjort, hur dom levat har roat mig sedan barnsben.

Bakom stängda dörrar kan mycket hända och detta har också roat mig i tanken, så lite vi vet, så lite vi förstår, och så mycket vi inte bryr oss. Visst är det underligt.

Att ha en dörr att stänga är också självklart för oss. Att stänga vår egen dörr och ha vårt eget "hem", men det är inte självklart för alla.

Vad är då ett hem, och vad är då en dörr?

För mig är det trygghet, ombonad känsla, nostalgi men också många, många funderingar.

Stäng dörren står det ibland, men kanske skall vi ibland stanna upp och se vilken sorts stängning som vi skall göra. Ibland skall man lägga sig i!

Inga kommentarer: