På Gång.......

fredag 17 april 2015

Miljöförändringar..........




Jag har roat mig med att tänka om och kring miljö och miljöförändringar och det har varit mycket berikande i tankevindlingarna.

Vi människor genomgår många upplevelser på vår resa genom jorden, och en del lyckas flyga, andra lyckas springa, några går lugnt och fint, medans andra både flyger, dansar, springer, går, ramlar nästan allt på samma gång!

Då är det fint att se samma sak ur många olika "ljus" och sätta ljuset på det som känns rätt och gott och sedan ta ställning till vad man vill och kan för att få den "motionsrunda" som vi behöver.

Valet är mitt eget och väljer jag att ta lugna gatan och bara insupa dess fridfullhet så gör jag det för min egen skull. Men väljer jag "de dansantas gata" ja då får jag ju räkna med att bli uppbjuden till både en och två danser om jag inte väljer att stå lite i skymundan!

Jag för min personliga del, väljer "glada gatan med dess skratt, kärleksfullhet, välvilja och glädje", och visst finns det flanerade som inte har detta med sig, men se de kan jag väja undan för i mina val.

Vi ses bakom kröken........strax efter Gapskrattsgränd!


Inga kommentarer: