På Gång.......

torsdag 9 april 2015

Obetydiga ting


Jag minns när min mamma la nytt hyllpapper i alla köksskåp. Ni vet sådant som är lite glansigt på framsidan. Och så sattes de fast med häftstift. De fanns i olika färger. Röda, gula, blå, röda och i guld och silver.

Idag lägger man varken in hyllpapper i skåpen tror jag, eller sätter fast dem med häftstift.

Skåpen är målade innuti men det var dom inte förr. Jo ibland men allt som oftast inte minns jag. Ja det är många ting som gått ur tiden och som inte har någon funktion i dagens samhälle.

En efter en sak "går ur tiden" och jag känner ibland att allt det som finns i skåp och lådor har en historia att berätta både om mig, min barndom, och om tiden jag levt i.

Om häftstiften var bra. Ja dom höll pappret på plats, men svåra att ta ur man fick använda en liten kniv för att få upp dem. Nej jag vill inte ha dem tillbaka. Nu så åker de iväg och jag får mer plats i mina skåp och lådor i allafall.

Inga kommentarer: