På Gång.......

lördag 27 juni 2015

Glädje



Glädje

Att underhålla glädjen är ett arbete både utåt och innåt. Det är att hela tiden våga utmana sig själv dvs mig själv, det är att glädjas åt när jag försöker och inte når ända fram, men att jag försökt.

Glädjen är ett ansvar som jag har inför mig själv att säga "det gjorde du bra" och att vara nöjd.

Glädje är att se att man utvecklas och att det är de små små framstegen som inte alltid syns utåt men som känns inåt.

Glädje är att kunna glädjas med andra och att säga ett uppmuntrande ord.

Glädje är att ge sig själv en klapp på axeln och säga och våga säga "f-n vad jag gjorde detta bra" det är inte skryt och beröm, det är äkta innerlig glädje.

Det har tagit många år att utveckla glädjens konst, men idag är jag riktigt bra på detta.





Inga kommentarer: