På Gång.......

söndag 21 juni 2015

Midsommarafton och Midsommarhelg 2015


Så är Midsommar 2015 lagd till minnen. Det var vår tur i år att ha festligheterna. En sak är helt klar det tar tid att förbereda för 16 personer (ler), att planera, se till att det blir rätt mängd mat och att inga fat är tomma, men allt detta vet vi ju om.

Det som är intressant är att maten oftast räcker till nya gäster dag 2 och även dag 3 hos oss och det beror på att jag är så rädd att man inte får tillräckligt med mat, för det har jag varit med om…….det var nog en av de "mest värsta upptäckterna jag gjort inom matlagning", att maten tog slut efter första omgången. Om det berodde på min goda mat, eller att sällskapet var vrålhungrigt kan jag inte avgöra. Men en sak är säker, jag vill aldrig uppleva detta igen!

Så lägger jag undan Midsommarkransen som jag gjort. Vid det här laget är det en hel del i min omgivning som fått sina kransar och det har varit roligt. En hel del har jag dessutom sålt och det finns nog några kvar i lagret för hugade spekulanter. Maila mig om ni är intresserade.




Inga kommentarer: