På Gång.......

torsdag 20 augusti 2015

Vatten, vatten, vatten...........


Helt klart så har min barndoms somrar, min ungdoms somrar och vatten varit viktigt för mig genom åren. Ju äldre jag har blivit ju mer förstår jag detta med vatten, rost, i kontrast till det vita, men också det blå........följt mig på olika sätt.

I mitt Galleri https://www.facebook.com/ewachristine där finns nästan allt jag gjort de senaste åren. Tyvärr har jag inte varit så duktig att dokumentera tidigare pga att jag yrkesarbetande och då inte med varken textil eller foto, eller måleri. Det har blivit mer med åren.

Min förkärlek till vatten, blått, vitt, rost känns som en "sorts partner" som slagit följe och som stimulerat och inspirerat mig. Om jag kommer att fortsätta vet jag inte, men just nu är det experimentlustan som pockar på.

Vattentekniker känns mer nära mig än olja och akryl.......men vem vet vad som händer längre fram, fast jag har nog valt och valet är helt klart vattentekniker som jag vill fortsätta att utforska och fördjupa mig i.

Många av mina målade alster har varit skisser och förebilder i det som jag gjort i textil.....och kanske det kan bli tvärt om också någon gång. Det beror på humör och nyfikenhet i regel.

Helt klart så är min största inspirationskälla vatten i olika former.

Inga kommentarer: