På Gång.......

måndag 28 september 2015

Avtryck, intryck........reflektion


Under mina skapande år som tills idag varit många, både när jag arbetade och när jag sedermera la ner mitt företag har varit reflekterande. Vilka fotsteg jag gjort, vilka kliv jag gjort, men också vilka tomtesteg jag tagit. Avtrycken är säkert också många och en del riktigt spännande när jag väl sitter och har eftertankar.

Hattar, masker, fötter har varit många snillrika tankar om och kring. Men också vilka vägar ett intresse kan ta vägen. Hur man förändras under tiden både när det gäller små och stora ting. Likaså hur saker och ting värderas.

Vänskap, äkta vänskap är en sådan tanke. Omsorg likaså, där äkta vänskap finns där finns också äkta omsorg........ni vet sådan som går rakt in i hjärtat. Ibland så funderar jag på detta med vår vandring och de människor vi möter utmed vägen, hur de i många år kan utstråla något och ändå inte vara detta det utstrålar, vänder kappan efter vinden, eller säger något som inte borde sägas. Ja ex. kan bli många.

Genom mina intresse så har jag träffat många begåvade, fantasifulle, kreativa, roliga människor men också motsatsen. Hatten symboliserar för mig tanken, och tankar som vi bär med oss är en mångfald av yttringar som blir både målerier, broderier och funderingar. Maskerna har varit spännande att skapa och tänka om och kring, de skalas av undan för undan, men också växer undan för undan. Makserna är ju vårt "skyddsnät" från omgivningen, det som håller våra "sk poker-face" och skyddar oss, lilla, genuina människan vi är, det kan vara allt ifrån pekpinnar, olika former av grupperingar, men också sådana saker som invaggar oss i andra tankemönster pga att omgivningen vill vara "styrande". Det är intressant att se när masken faller av, eller när masken blottar sig - hur det egentligen är.

Till sist fötter, det har under senaste tiden för mig personligen varit mycket tänk om och kring fötter. Den olycka som hände för snart 1,5 år sedan har verkligen påverkat mig och mitt förflyttande. Allt ändrades i ett enda ögonblick. Jag är oerhört tacksam att jag inte skadade mer än min fot och vänster sida av kroppen. Knoppen är helt klar och det har givit mig insikter om vikten av att kunna röra sig fritt, men också inse när friheten blir inskränkt utan att bli bitter!

Dagen idag är din, det handlar om att se den, uppleva den och ta in den...............!




Inga kommentarer: